Engelse teacher en Koh Samed! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu Engelse teacher en Koh Samed! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu

Engelse teacher en Koh Samed!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

29 Mei 2009 | Thailand, Singburi

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat voor het laatst gepost heb. In de tussentijd weer veel gebeurd!

Vorige week 4 daagjes engelse les gegeven op een primary en secundary school in Singburi. De eerste drie dagen primary school en die kinderen waren echt om op te vreten! Het niveau van hun engels was verbazend goed en we hebben ze wat meer geleerd over bodyparts, dates and months, animals, zinnetjes en seizoenen (welke bij hen anders is: zij hebben geen herfts.. en de zomer komt voor de lente, om het makkelijk te maken). Echt een ontzettend leuke ervaring en doordat we t toch een week konden doen hadden we wel het gevoel dat we ze iets hebben bijgebracht. (Toch nog een beetje die leraar in me dus :P). Deze geslaagde week afgesloten met een fashion disaster feestje aan de overkant van onze straat!

Deze week zijn we naar Koh Samed vertrokken waar we het andere deel van onze groep weer tegen zijn gekomen (zij hebben afgelopen week een trekking gedaan). Leuk om iedereen weer te zien en dat op een mooi bounty strand is dan mooi meegenomen! De eerste dag echt helemaal top weer gehad met lekker eten, leuke mensen hier ook van het eiland en een top vuurshow! Helaas de volgende dag als een vaatdoek mn tijd verdeeld tussen mn bedje en het toilet... Wist niet dat je je zo naar kon voelen! Samen met mij waren er nog 2 anderen flink ziek (Sam 2 uur en Anna 4 uur na mij..). Allemaal wel dezelfde sympthomen (flink overgeven om niets en zeer kwalijke diaree) dus was het voor Anna wel een opkikker om te zien dat het met mij toch wel weer snel beter ging. 's Woensdags nog wel een beetje bibberend op mn benen, maar al weer een stuk lekkerder in mn vel hebben we een relax dagje gehouden. Het regende flink, dus dan is een beetje poolen, raadsels aan elkaar en een lekker boek wel een goeie na een dagje ziek zijn. Intussen waren er ook al verschillende anderen geveld, met gelukkig minder heftige symptomen, maar wel zo af en toe het legen van de maaginhoud. Op een gegeven moment werd het haast komisch zo bizar! Gisteren hebben we een boottocht gemaakt waar we af en toe konden snorkelen (toch wel eng...), konden vissen (heb er een gevangen met puur een draad, flesje, haakje en wat inktvis!!) en uiteindelijk naar een fishfarm geweest. Gezien ik al niet zon held ben met vissen was dit toch wel een kleine beproeving voor me! Om op balkjes te lopen met aan de ene kant haaien en aan de andere kant gigantische fluoriserende vissen is toch wel een uitdaging... Gister een mooi feestje gehouden met een live-band en afgesloten met een picknick op het strand en een nachtduik in zee!

Vandaag is het echt topweer! Na een paar dagen half bewolkt, half regen, is zon laatste dag extra relax met volle bak zon. Ik ga dus ook snel stoppen om een potje volleybal te spelen, wat te zwemmen en een beetje relax te liggen op het strand! Morgen vertrek naar Bangkok en dan vroeg in de ochtend (05.55 uur om precies te zijn) met de trein richting Cambodja! Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn! Ben ook heel benieuwd naar al jullie verhalen en gebeurtenissen! Vind t leuk om op de hoogte te blijven! Meiden, k probeer snel weer s n mailtje te sturen!!

Xx en tot de volgende keer!

• 29 Mei 2009 - 06:02

Floris:

Hoi Lotte. Wat maak jij geweldige dingen mee; behalve het toiletbezoek dan :). Cambodja lijkt mij nog interessanter dan Thailand. Ik ben heel benieuwd naar die verhalen. Heel leuk om zo alles mee te beleven. En dat lerares zijn heb je vast van je moeder en zus. Het zit in de familie!

• 29 Mei 2009 - 06:18

Marlies:

Lieverd, wat is het fijn om weer van je te horen. Jammer dat je zo ziek bent geweest, onze westerse magen kunnen ook nergens tegen he! Zo te horen heb je toch het verkeerde vak gekozen, haha!

Spannend hoor, Cambodja, nu gaat het echte backpacken beginnen! Ga je alleen of reizen er nog mensen uit de groep met je mee? Naar welke stad ga je en wat ga je doen? Vragen genoeg in ieder geval!

Doe voorzichtig, Let goed op je spullen in de trein! Laat snel wat van je horen, ik denk aan je!!

Dikke kus,
    Marlies

• 29 Mei 2009 - 08:10

Heleen:

Hoi Snotje!Gelukkig dat je weer bent opgeknapt.Wat een heldere phonegesprekken hé? We volgen je op de kaart, papa is daar heel fanatiek in, om je op te kunnen sporen als je de weg kwijt bent.Veel plezier in Cambodja!Ga je ook naar Angkor Wat,het grootste religieuse bouwwerk ter wereld-hindoeistische tempel- in de provincie Siem Riep? Het is zo groot als 200 voetbalvelden! Geniet van je vrijheid! Veel liefs!

• 29 Mei 2009 - 08:12

Heleen Again:

Religieuze met een Z. Sorry juf.

• 29 Mei 2009 - 12:46

Annelies Griffioen:

Ha die Lotte, Klinkt weer goed! Zo'n ontslakkingskuur is minder, maar je kan het maar kwijt zijn :-)
    Wij zijn met Hemelvaart weer naar de conventie geweest. groeten van ons 3en.

• 29 Mei 2009 - 14:04

Lotte:

Noot: Precies toen ik de foto's wilde gaan uploaden begon het hier uit het niets onwijs hard te regenen... Hierdoor ook meteen het internet uit de lucht! Na een half uurtje was er niets meer aan de hand en heb ik nog lekker even kunnen genieten van een thaise massage en pedicure :)

Nu snel mn spulletjes pakken voor Cambodja (ga k met 2 andere meiden naartoe lies!) en dan een laatste feestje op Koh Samed... Toch wel vreemd hoor dat de groep waar k een maand mee heb opgetrokken na morgen geen groep meer is! Jullie nog een fijne namiddag...

Xx

• 29 Mei 2009 - 14:24

Saskia Kappers:

Wauuuw! Wat een hoop foto's weer Lot! Echt zo verschillend wat je allemaal doet! Maar het klinkt allemaal even geweldig ;)

Have fun in cambodja!
    Xx

• 30 Mei 2009 - 11:31

Martijn:

"en seizoenen (welke bij hen anders is: zij hebben geen herfts.. en de zomer komt voor de lente, om het makkelijk te maken)."

Gelukkig heb je ze geen Nederlands geleerd ;-)

Weer is hier nu ook top,maar dat zal zoals altijd wel weer afgesloten worden met een heerlijke onweersbui!
    Veel plezier in cambodja!