Naast matties zijn we nu ook PADIes! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu Naast matties zijn we nu ook PADIes! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu

Naast matties zijn we nu ook PADIes!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo hallo!

Wat vliegt de tijd weer snel. Zo zit je in Kuala Lumpur, dan weer op de Perhentian Islands en dan nu in het leuke Ubud in Bali. Na de aankomst van Valari zijn we even in Kuala Lumpur blijven steken. Valari kreeg de eerste ochtend meteen dr vuurdoop wat betreft ontbijt, want we zaten meteen aan een Indias loopbuffet met een lekker warme hap. Even slikken, maar ik moet toegeven dat Val zich zeker er prima doorheen heeft weten te slaan! Na een ontbijtje naar de Petronas Towers gegaan waar we al snel afgeleid werden door een gigantische shoppingsmall... Alle merken waren hier flink vertegenwoordigd en beter zelfs... ze hielden allemaal uitverkoop! Maar goed dat we aan t backpacken zijn; hierdoor hebben we ons echt alleen maar beperkt tot t meest noodzakelijke :).

Na een leuke tijd in Chinatown zijn we doorgetrokken naar de Cameron Highlands. Een leuk plaatsje midden in de rimboe: veel bergschoenen-backpackers (vs bikini-backpackers) en een erg ontspannen laid back sfeer. Hier hebben we de eerste nacht in een dorm doorgebracht (waarvan we dachten dat deze een female dorm was, bleek het door het gesnurk en gerochel snachts toch een mixed dorm te zijn). Goed, tijdens mn reis heb ik echt wel af en toe in een dorm geslapen, maar deze was toch wel echt basic basic.. De volgende dag hadden we een lekker druk programma; met een 4x4 door de blubber gecrost om bij het startpunt van de trekking aan te komen. We startten de trekking in de middle of nowhere en bekeken de grootste bloemsoort ter wereld. Deze bloeit maar 6 dagen achter elkaar en wij bekeken er een die 2 dagen aan het bloeien was.. Hierna een verfrissende duik (Val iig) bij een watervalletje genomen (ijs- en ijskoud!!). Na een flinke wandeling kwamen we terug bij onze 'buggies' en reden we naar een dorpje waar we geleerd hebben om met een blowpijp te schieten. Het kwam er op neer dat je met een grote holle hengel op een piepschuimen bloem probeerde te schieten die een metertje of 6 van je vandaan stond. Was wel een mooi gezicht. Als volgt kregen we een rondleiding door de grootste theeplantage van (naar eigen zeggen) Zuid-Oost Azie. Leuk om te zien hoe thee wordt verwerkt. Na een lekker baksie thee richting een strawberry farm gegaan (jaja en dat allemaal op 1 dag). Na door de aardbeien te zijn gelopen een lekkere aardbeien shake gedronken met wat verse aardbeitjes ernaast. Verser kun je ze niet eten! 'S avonds lekker 'stoomboot' gegeten; een soort van chinese fondue waar je vis en vlees en groenten in een op smaak gemaakte bouillon kachelt en dan na een paar minuutjes lekker opsmikkeld!

Na de best wel koude Cameron Highlands zijn we doorgereist naar de warme Perhentian Islands. Mooie eilanden, maar wel anders dan waar je aan denkt bij een bounty island. Deze eilanden werden gekenmerkt door veel begroeiing en mooie witte stranden en super super super blauw water. Op deze eilanden hebben we onze PADI gehaald: Open Water certificaat om te kunnen gaan duiken! Wat een belevenis was dat. Valari die niet zeker wist of ze claustrofobisch zou worden en ik met mn angst voor vissen... Na een proefduikje kwamen we er al snel achter dat we t toch wel erg leuk vonden en dat noch Val noch ik last hadden van onze angsten! Laat die vissen maar komen! Tijdens deze dagen mooie koralen gezien en prachtige vissen (ook wel erg grote :)). We leerden om een tijd zonder mask te duiken en wat je moest doen als je mondstuk (regulator) eruit werd geslagen of iets. Met name de eerste dagen was t toch wel behoorlijk vermoeiend. Tussen de middag in de break lagen we volledig voor pampus en 's avonds lagen we al vroeg in onze koets. Gelukkig merkten we dat we er wel enigzins aan wenden. Op het laasts hoefden we ook niet direct meer een sprint te trekken naar de wc (die druk...) en 's avonds waren we ook wat meer waard! Laatste avond op t eiland hebben we nog een mooi feestje gevierd met wat andere duikers die ook hun PADI hadden gehaald die dag. Direct voor ons 'hotel' (allemaal kleine huisjes op palen die in alle begroeiing stonden verscholen) was een leuk barretje waar we dit heugelijke feit goed hebben kunnen vieren! De volgende ochtend moesten we er alleen knetter vroeg uit om onze taxi boot te halen om naar het vaste land te gaan.... Uitgezwaaid en al door de crew ;) op weg naar Bali...

Na een goede vlucht van Khota Bahru naar Kuala Lumpur (toevallig zat iedereen van ons duikklasje ook in dat vliegtuig) een vertraagde vlucht naar Bali gepakt. Hier hadden we een prima hotelletje geboekt net buiten Kuta waar we de eerste twee nachten zijn verbleven. Kuta een beetje verkend en lekker op het strand gelegen (we hebben ondertussen geleerd hoe je 'nee, dank je' zegt in het Balinees). Wat zijn er hier een hoop toeristen en een hoop surfers (sommige ook combinatie van:P)! Niet te geloven zo veel. Na wat liedjes te hebben gezongen (jaja) op t strand met wat locals + guitar, lekker ergens wat gegeten en een prima barretje gevonden voor een ontspannen drankje.

Op dit moment zitten we in Ubud; een plaatsje noorderlijker dan Kuta, iets rustiger, maar ook nogsteeds wel flink toeristisch. Vanmiddag gaan we met een scootertje naar de rijstvelden iets buiten Ubud. Schijnt ook helemaal waanzinnig te zijn! Volgende week dinsdag vertrekken we weer naar Thailand. Vanaf dan zal ik ook weer bereikbaar zijn op mn thaise nummer ipv mn nederlandse nummer..

Namens Val en mij wensen we iedereen in Nederland een top zomer toe! Geniet lekker van je vakantie als je die hebt en maak er een mooie tijd van! Dan zullen wij dat hier ook doen ;).

Veel liefs, Xx

Ps. Hebben ook een paar pics nog bij t andere verhaal gezet... Tante Margriet, speciaal voor u een paar 'uit t leven gegrepen'
Pps. Ja, uit dat keukentje (fotos vorige verslag) heb ik inderdaad gegeten. Belangrijker: niet ziek van geworden!!.

• 25 Juli 2009 - 05:41

Mama:

Hee meiden!!
    Dat is vandaag wel heel luxe:De weblog die de illustraties geeft
    bij ons telefoongesprek!
    Vooral de duikfoto's zijn spectaculair zeg!
    Liefs en groetjes, ook van pipopaatje.

• 25 Juli 2009 - 09:34

Andere Mama:

hee meiden wat genieten jullie en petje af hoor voor het behalen van jullie duikbrevet.
    schitterende fotos paps is helemaal jaloers hoor val.
    nog heel veel reisplezier
    dikke kus van ons voor jullie

• 25 Juli 2009 - 11:19

Tante:

Jawel, ik kan toch niet achterblijven :)
    Lotte bedankt voor je kaart en de groeten aan je moeder :)
    Annelies

• 26 Juli 2009 - 13:38

Sumathi:

Hey meiden!

2 vlliegen in 1. En je duikbrevet gehaald wowwww knap hoor,en ook jullie voormalige angsten gelijk overwonnen. Het moet niet gekkerrrr worden hihi :p Wat een mooie foto;s zeg en leuk de verhalen te lezen. Het gaat jullie goed!denk aan jullie en hou je jullie in de gaten :-)
    xxx- sum

• 26 Juli 2009 - 17:49

Marlies En Wilfred:

Ha lieverd! wat een leuk verslag weer en wat leuk dat jullie je brevet hebben gehaald! Lotte, ik ben trots op je dat je je vissenangst op zij hebt gezet!! Wij zijn in Italie en genieten van zon, zee en strand. Bedankt voor je kaart!!

Dikke kus van ons!

• 26 Juli 2009 - 19:05

Margriet:

De foto's bij het vorige verhaal zijn precies wat ik bedoel Lotte, erg leuk!! Nog een paar goede dagen op Bali gewenst! Leuk om jullie zo met z'n tweeen daar ver weg te zien!

• 26 Juli 2009 - 19:43

Evelien:

Hai Lot & Val!!! Balen in Bali? Echt niet! Wat een mooie foto's en ontzettend goed dat je je vissenangst overwonnen hebt!! Enjoy Bali!! Liefs! X

• 26 Juli 2009 - 21:18

Ank En Henny:

Leuk om te zien en te lezen.
    Lotte wil je mijn nichtje Vaal een dikke kus geven, fijne tijd nog daar !!

• 27 Juli 2009 - 19:51

Arlette:

Wat een mooooooie foto's!!!! Ik zie opnieuw groen en geel van jaloerzie!! Maarre... what's up met die kever/tor op stok??
    Geniet van deze fantastische tijd! Liefs Arlet

• 01 Augustus 2009 - 12:12

Floris:

Lotte nog super bedankt voor jouw kaart. Wat een verrassing! We leven door jouw verhalen en foto's enorm mee. We zijn een week samen met Hein en Annelies op new wine geweest .... in Biddinghuizen (ook leuk). Het was heel gaaf. Groeten ook van Mieke. En ... doe ook van ons de groeten aan je moeder en vader :)