Slapen in het klooster en muskitos everywhere! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu Slapen in het klooster en muskitos everywhere! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu

Slapen in het klooster en muskitos everywhere!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Mei 2009 | Thailand, Singburi

Het is alweer een weekje geleden dat ik voor het laatst wat op mijn blog heb gezet. Ter informatie, dit probeer ik ongeveer 1 keer per week te doen, tot dusver is dat het meest haalbaar (en blijft t voor jullie ook nog een beetje leuk LOL).

In de tussentijd weer veel meegemaakt! We zijn deze week naar een klooster geweest bij de monks waar we hebben geleerd te mediteren en 'geleerd' vroeg alias 4.45 (22.45 NL tijd) op te staan om als volgt om 5.00 uur weer in de tempel te zitten! Nadat we terug kwamen uit de tempel in de avond kwamen we er tot onze schrik achter dat we niet alleen zo goed als op de grond sliepen (katoen is voor luie mensen), maar dat er ook nog eens honderden en honderden van die grote vliegende insecten in onze kamer zaten!! Ze zaten echt overal op onze kleren, 'bedden' tassen, badkamer... echt waar je maar kunt bedenken! Daarnaast verloren ze ook nog eens hun vleugels waardoor we uiteindelijk wel een kilo vleugels uit onze kamer hebben moeten vegen (en nee ik overdrijf niet!!). Hele bijzondere ervaring :D. De volgende dag was iedereen blij de nacht overleeft te hebben..

Het blijkt dat mediteren mij dan toch echt het makkelijkst af gaat gezien mijn gedachten dan toch nog op nul staan en de slaap er voor zorgt dat je ademhaling zeer regelmatig en rustig is! Om 6.00 uur in de ochtend zijn we met een monnik het dorp in gegaan om eten op te halen. Principe is dat de monk over straat loopt en dat iedereen dan buiten staat om hem rijst, een of andere 'saus' of iets ander te geven. Een monnik mag in geen geval direct aangeraakt worden door een vrouw of andersom dus dan legden de vrouwen het in een kom die hij beet heeft. Zo maakt hij een hele flinke ronde en haalt hij zo zijn eten voor die dag binnen. Bijzondere manier om aan je eten te komen moet ik zeggen!

De volgende dag was het ideaal om een cursus thaise massage te volgen. Dit is in het geheel niet te vergelijken met de massages zoals wij deze kennen met olie en heel erg relaxerend (...). Nee, daarentegen wordt er gewerkt met pressiepunten en veel acrobatiek van zowel de masseur als de 'gemasseerde'. Na veel hilariteit geloof ik toch dat we er wel wat wijzer zijn van geworden. Was met name een prima afwisseling na het primitieve klooster!

De vrijdag zijn we naar een 'dierentuin' gegaan wat toch meer leek op een tijgerboerderij met een paar superlieve oerang-oetangs! Echt helemaal schattig! Tijgers zaten wel in behoorlijk kleine kooien en er zaten er behoorlijk veel in quarantaine (..) omdat ze behoorlijk ziek waren... Na het bezoek aan de dierentuin hebben we op een market inkopen gedaan voor het toga-feest van die avond! Top top top! Mooie start van het weekend...

Rest van het weekend lekker naar het zwembad gegaan (is zwaar een necessity in deze hitte) en naar een resort geweest waar we ook konden zwemmen, paardrijden, golfen, thaise massages etc. Heerlijk om airconditioning te hebben op je kamer en om een keer warm water te hebben met douchen!!! Echt zware luxe :D. Vanochtend heb ik daar nog 100 baantjes getrokken in het zwembad en wat hoops geschoten met een stel. Nu weer terug in Singburi en ik heb vanmiddag een introductie gekregen voor de komende week. Verassing, in plaats van de trekking ga ik les geven in engels! Zit met een erg leuke ploeg en ben reuze benieuwd naar de rest van de week...

Weer een flink verhaal en hoop dat het jullie nog niet verveeld :D. Ik denk aan jullie en vind t soms wel heel bizar dat jullie zo ver weg zitten! Chicks, vind t top om van jullie mailtjes te krijgen met alle ins and outs waar jullie mee bezig zijn. Pap en mam, leuk jullie weer s gesproken te hebben aan de tel! Juul en Mark, alles goed met jullie? Verloopt alles nog voorspoedig? Oma, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel beterschap toegewenst en ik denk veel aan u! Loveyou!

Big hug and kisses, Lotte

• 18 Mei 2009 - 12:29

Eliane:

Ha nichtje! Wauw, wat een leventje daar! 'k Lees met een pietsie jaloezie je verhalen :) Geniet ervan! Groeten, Eliane

• 18 Mei 2009 - 13:00

Lotte Van Houwelingen:

K zie dat de fotos er niet allemaal even chronologisch uitkomen... Use your imagination!

• 18 Mei 2009 - 13:00

Martijn:

Mooie verhalen weer :-) Jammer dat je het Alca-weekend hebt moeten missen we hebben heerlijk gebeachvolleybald (motregen, windkracht 7 en gevoelstempratuur van een graadje of 11) maar verder was het een geslaagd weekendje :-)
    nog gefeliciteerd met de beker!

Hou je haaks en succes met lesgeven!!!

groetjes Martijn

• 18 Mei 2009 - 13:15

Annelies:

Denk je ook nog even aan elise die vanmorgen aan haar examens is begonnen!
    Erg leuk om je reis zo te volgen. Ik ben het met Eliane eens....

• 18 Mei 2009 - 14:45

Jeanine:

Hey Lot!
    Klinkt echt goed alemaal!Zit hier met een beetje VEEL jalozie je berichtje te lezen! Geniet er nog ff van!

Groetjes,
    Jeanine

PS: En wat betreft dat Alca-weekend.... t was niet allemaal leuk hoor! De kater van zondagochtend was niet echt aan te raden ;)

• 18 Mei 2009 - 17:26

Pim:

Hey Lotje,
    En weer een super leuk verhaal!! Echt top zeg! Super leuke foto's ook, krijgen we hier toch een wat betere indruk van je leventje daar!!
    Have fun verders en kijk al uit naar je verhaaltje van volgende week.
    Kussie van mij!!
    ps. die toga kan je goed hebben hoor!! haha

• 18 Mei 2009 - 19:33

Heleen En Pipopaatje:

Lief Lottertje,heerlijk om zoveel enthousiaste verhalen en foto's van je te krijgen! Je bruisende verhalen via de telefoon nemen we mee de week in.O wat zouden we je graag bezig zien met de thaise kindertjes! Heel veel liefs hoor meid,lekker genieten daar!!!!

• 19 Mei 2009 - 07:38

Margriet:

Leuk, Lot, om je reis te volgen!Dit is wat anders dan in een strak pak voor een examencommissie te staan!! Het allerbeste gewenst!

• 19 Mei 2009 - 13:34

Marlies:

Ey lieverd, je verhalen vervelen nooit hoor! Ik krijg er geen genoeg van!
    Wat een enge vliegbeesten zijn dat zeg!! Echt niet normaal!
    Wat leuk dat je les gaat geven in plaats van een trekking, echt iets voor jou! Hoe oud zijn de kids?
    Hier zijn de toetsen begonnen (nu 1 gehad, volgende vrijdag) ging niet erg goed, maar we hopen het beste!!

Lief, doe voor zichtig, we denken aan je!!

Dikke knuffel,
    Marlies

• 19 Mei 2009 - 17:43

Caroline:

Ook vanuit Canada volgen we je reis.

• 20 Mei 2009 - 16:37

Gerarda:

100 baantjes? Top! Jij rent mij er over een paar maanden uit bij de FF! Whaaaa!

Je verhalen klinken echt zo goed! We want more!! Ik baal er van dat ik hier nu aan het werk ben zeg! Geniet lekker daar!

• 22 Mei 2009 - 13:37

Laura:

Hey Lotte,
    Wat een gave foto's! Zo te zien heb je het helemaal toppie! Super om je verhalen te lezen. Die beesten zien er trouwens te creepy uit...heel veel plezier met alles, ik wacht vol spanning af op je volgende berichtje ;)!!!
    Dikke kus Lau

• 24 Mei 2009 - 10:19

Nicole:

Hey Lotte,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin! Echt zo leuk om dit allemaal te lezen. Je zal genoeg meemaken.

Nou ik blijf je volgen hoor. En je foto's zijn ook gaaf. Vooral op die reuze olifant...zo leuk.

Hier mis je niks hoor. Het volleybalseizoen is lekker afgelopen en het weer wordt steeds lekkerder.

Have fun!
    XXX