Tempels in omgeving Singburi & Racen in Chiang Mai - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu Tempels in omgeving Singburi & Racen in Chiang Mai - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu

Tempels in omgeving Singburi & Racen in Chiang Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Mei 2009 | Thailand, Singburi

Sawatikaaaaaa!!! (Voor de niet thaien onder ons: Hallo!)

Wat kun je een hoop beleven in 1 week. Om even vorige week kort samen te vatten: we hebben de omgeving afgestroopt naar tempels. De 2 na grootste budha gezien (...behoorlijk imponerend!) en ook naar een monkey tempel waar we zijn besprongen door apen en ze eten hebben kunnen geven (echt schattig zachte handjes!). We hebben Singburi verder verkend: met Livia (een van mn roommates, Swiss)echt de meest bizarre dingen geproefd die we konden vinden, naar het ziekenhuis geweest om te vragen waar we een pharmacy voor anti-muggenspul konden vinden (bleek toch weer dat ze hier ook geen engels spraken) en kauwgom gevonden van het merk 'LOTTE'. Jullie snappen dat daar een doosje van meekomt! Verder in het zwembad afgekoeld (met gemiddeld een temperatuurtje van 35-40 graden is dat wel een goeie). Ben er achter gekomen dat mijn bloedsomloop nog prima werkt, het gutst hier af en toe van mn lichaam. Niet geweten dat ik zo kon zweten! Ook kan ik ondertussen tellen in het Thais en de basic dingen gaan ook steeds beter... We hebben ook zelf thais voor ons zelf mogen koken. Dit betekend veel hete dingen erin, gember flinke kruiden en smikkelen maar!

Afgelopen weekend hadden we vrij en hebben we besloten naar het noorden van Thailand af te reizen: Chiang Mai.. Staat bekend als backpackers trekpleister waar echt van alles te doen is. De reis was een dikke 10 uur in de (nacht)trein, maar zeker de moeite waard! Zo gaar als een klontje kwamen we aan op het station waar we al snel een mooi hostel hebben geregeld. Smiddags met een stel scooters gehuurd en door Chiang Mai heen gecrossed. Te hilarisch: Links rijden (...) nooit echt eerder scooter gereden (...) en eigenlijk geen regels behalve dat autos over het algemeen wel voorrang hebben (....). En dit gold ook nog eens voor de hele groep. Met grote hilariteit tot af en toe op het histirische af door de stad heen geknald op weg naar een tempel hoog boven op een berg. Wat een waanzinnige rit! Eerst als een kermis door de stad om als volgt een hele berg op te gaan waar t super rustig was (maar nog steeds aan de 'verkeerde' kant van de weg). Was een mooie tempel om naar toe te gaan en om echt eens te gaan bezoeken als je in de buurt bent. Toch wel een heel ander slag religie en cultuur. Hierna zijn we naar de night bazar gereden na veel U-turns (thank you Johnny)en daar lekker gegeten en jurkjes geshopt. Jaja meiden, je kunt hier prima jurkjes kopen van 4 euro t stuk! Je snapt dat ik daar niet ongevoellig voor ben.

De volgende dag (gisteren) een trekking gedaan waar we een dorp hebben bezocht, olifant hebben gereden, trekking door de middle of nowhere om bij een waanzinnige waterval uit te komen waar we ons flink konden afkoelen. Hierna weer terug naar de truck gelopen en gaan wild water raften om vervolgens over te stappen op een bamboe-raft. Serieus, te waanzinnig voor woorden! De dag starte rustig met een bezoek aan een dorp waar we verschillende bloemen en planten checkten, maar naarmate de dag vorderde elk uur een dangerous level omhoog ging. De olifanten waren geweldig. Deze olifanten werden goed behandeld en mochten veel doen en laten wat ze wilden. Met het gevolg dat ik samen met Louise (U.K.) ALLEEN op een olifant zat die zo kollosaal was dat we over de andere olifanten heen konden kijken... We hebben een tocht door de jungle gemaakt waar we zo heftig naar beneden gingen dat we ons goed vast moesten houden om er niet af te glijden (natuurlijk hadden wij precies geen safety bar voor ons (sorry mam..). Zenuwachtig lachend hebben we t eerste stuk van de tocht afgelegd, maar na een tijdje ben ik zelfs achter de oren van de olifant gaan zitten. Wauw. Met de trekking naar de waterval over boomstammen gelopen die toch wel een eindje van de grond waren verwijderd, maar gelukkig was onze gids potato er die ons veilig overal naartoe wist te brengen. Het raften was ook waanzinnig. Heb zelfs nog een tijd in het water gelegen in een super ondiep gedeelte waar de stroming je helemaal meevoerde met een snelheid waar je normaal niet tegenaan weet te zwemmen. Gelukkig was het echt maar 40cm diep.

Na deze waanzinnige dag afgesloten op de night bazar waar altijd wat te beleven valt. Nachttrein haast gemist omdat k zo nodig naar de wc moest, maar dat de wcs in de nachttrein echt geen optie zijn... 11 uur verder (5 uur geleden) aangekomen in Lopburi waar we een taxi hadden geregeld die ons weer terug zou brengen naar Singburi. Hier lekker van ontbijt genoten, anderhalf uur geslapen en hierna en film gezien over het ontstaan van het boedhisme (jaja het is deze week tenslotte cultuurweek). Nu vertrek ik richting lunch. 2x warm eten op een dat went snel! Foto's moet ik dus even verschuldigd blijven, maar die hoop ik een dezer dagen te plaatsen.

K hoop snel op jullie mailtjes te kunnen reageren en pap en mam, ik laat deze week ook nog wat van me horen per telefoon, maar mn baht zijn op op mn tellie dus moet k even nog ergens een kaart regelen die dat opwaardeerd.

Veel liefs aan jullie allemaal en ik vind het fantastisch om van jullie leuke berichtjes te krijgen! Keep me posted. Kort: Marliek en John, super gaat t volgens mij met de verbouwing en nog super veel succes! Liesje, succes met de tentamens deze week/vandaag!!

Veel liefs en tot horens,

Lotte

Ps. Skype hebben ze hier ook, maar ik vergeet elke keer mn snoertje mee te nemen (...)
PPS. Wordt toch altijd weer een langer bericht dan je denkt.

  • 11 Mei 2009 - 05:34

    Jose En Annemiek:

    Lotte wat maak je toch weer veel mee.
    Bij ons gaat het wel goed we hebben een gemeubileerde flat in papendrecht dus dat is wel fijn dat we toch in de buurt zitten van ons eigen huis.
    Nou meid geniet ervan en ik zie al weer uit naar je volgende verhaal.

    groetjes

  • 11 Mei 2009 - 05:52

    Annelies Griffioen:

    Tjonge,klinkt weer goed. Elise heeft gisteren gehoord dat ze aangenomen is voor de DTS in Californie. dus er komt een 2e avonturier bij in de familie!

  • 11 Mei 2009 - 06:19

    Heleen:

    Lief Lotje!
    Maak me nooit meer wijs bang te zijn voor een muis na deze olifantervaring!
    Zielsgelukkig weer iets van je te horen.
    Heel veel liefs.

  • 11 Mei 2009 - 07:29

    Marlies:

    Lieverd,

    Wat fijn om weer wat van je te horen! Geniet van de cultuur week en shop ze!!

    Dikke kus,

    Marlies

  • 11 Mei 2009 - 08:10

    Julia:

    he, toch wel apart. Jij op een olifant, ik een groepie tieners iets leren, wat ze helemaal niet willen...
    Nou geniet er extra van want als je straks werkt zit je zo in dat ritme en zal je niet meer zo'n grote reis meemaken! De bel gaat, moet gauw naar m'n klassie toe!

    Hou je haaks,
    Liefs, Juul

  • 11 Mei 2009 - 11:22

    Inger:

    Hoi Lotte!

    Superleuk zeg, al die verhalen. Krijg direct de reiskriebels: lekker gaan en staan waar je wilt, te coole avonturen beleven en mooie mensen ontmoeten..
    Daarbij is het leven in NL maar saai. Gelukkig heb ik een weekje vakantie, dus wordt de werksfeer iig even doorbroken.
    Meid, geniet ervan!

    x Inger

  • 12 Mei 2009 - 17:29

    Marlieke:

    Hey Lot,

    Leuk weer even iets te lezen en te horen van je! Was wel erg benieuwd hoe het allemaal was. Ziet er allemaal wel super leuk uit.

    Veel plezier nog!

    X Marlieke

  • 13 Mei 2009 - 19:29

    Elske:

    Hee Lot,

    Wat super leuk om al die verhalen te lezen zeg!! Lijkt me echt een wereldreis!! Ik hoop echt dat je een super tijd daar hebt!!
    Hier ook alles goed verder.. niet veel bijzonders!!

    Nou ik hoop snel weer wat te lezen bij je op de site!!

    liefs elske

  • 13 Mei 2009 - 21:26

    Pim:

    He Lotje, leuk om te zien en te lezen dat je het naar je zin hebt. Er komen vast nog heel veel leuke spannende en nieuwe dingen aan. Have fun xxx

  • 14 Mei 2009 - 11:42

    Val:

    Chica!

    Zag je skype berichtjes... sorry maar de mini laptop stond aan zonder dat ik het wist ;-O.

    Mis jou ook BIGtime. Zooooooooo uber-saai hier in Nederland. Geen mooi weer, dus geen mooie avonden hier.

    Gelukkig volgende week ook een paar dagen op vakantie.

    Dikke x en have fun!


  • 14 Mei 2009 - 15:23

    Evelien:

    Hejjj missie jij hebt het echt toppie daaar!!! Echt supergaaf! Ik lees je verhalen iedere keer met veel plezier maar natuurlijk ook met een gezonde portie jaloezie :) Volgende week dinsdag is voor mij alles voorbij (examen, L'Oreal) en dan ga ik me eens focussen op een vakantie, haha. Heeeeeeeel veel plezier daar!!!!! Sa-wat die ofwel doeiiiiiiiii

  • 15 Mei 2009 - 17:32

    Fam. Van Der Wiel:

    Hé Lotte,
    Via mijn docher hebben we eindelijke je site gevonden. Leuk om wat van je te lezen en de foto's te zien. We wensen je heel plezier met al je avonturen die je nog te wachten staan.
    Groetjes uit Hardinxveld, Oom Jobbie en Tante Fijkie (+ dochterlief Liesiebethie)

  • 15 Mei 2009 - 20:02

    Wilfred:

    lieve lotte,

    ik zie dat we ons niet ongerust hoeven te maken,en dat we nog geen zoekactie op touw hoeven te zetten.geniet ervan we missen je. veel liefs wilfred

  • 17 Mei 2009 - 08:15

    Ita:

    Hai Lotte,
    Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen.
    Je leeft daar echt in een andere wereld volgens mij.
    Prachtige foto's lekker genieten hoor!
    Liefs Ita

  • 17 Mei 2009 - 13:21

    Arlette:

    WAUW wat een gafe foto van jou boven op die olifant. Dat vergeet je ook je hele leven niet meer denk ik. Martin is je inmiddels achterna gevlogen, dat weet je he? Heel veel plezier en ik geef gewoon toe dat ik echt strontjaloers word van je verhalen :)

    Liefs Arlet

  • 17 Mei 2009 - 13:22

    Arlette:

    Gafe? Ik spreke nied zo goet nederlants.

  • 17 Mei 2009 - 15:39

    Arianne Van Loosen:

    He Lot!
    Dat is wel wat anders dan een potje beachen!! :-)
    Veel plezier nog he!!
    x Arie

  • 17 Mei 2009 - 18:11

    Joyce:

    Hej Lott!
    We hebben de bekerfinale gewonnen gisteren :-)
    Een zwaar bevochten wedstrijd maar het resulteerde in een 3-2 winst. Leuk om zo op de hoogte te blijven van alle jouw bezigheden. Geniet ervan en heel veel plezier XXX joyce en de rest van t team

  • 04 Augustus 2009 - 11:24

    Joyce K:

    Hey Lot!
    Jij zat toch niet in dat neergestorte vliegtuig he?? Ik hoop het niet!!
    Het wordt tijd dat je weer terug komt, ik mis je!!
    Ben je wel al een beetje aan het trainen voor het nieuwe seizoen?
    Geniet nog even de laatste weekjes!
    Dikke kus uit Holland! ;)
    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 3776
Totaal aantal bezoekers 35589

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 01 April 2014

Enkeltje de wereld rond

03 December 2011 - 29 December 2011

Exploring Colourful India

02 Mei 2009 - 21 Augustus 2009

Mijn reis door Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: