India. Een land om naar uit te kijken. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu India. Een land om naar uit te kijken. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu

India. Een land om naar uit te kijken.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 November 2011 | Nederland, Rotterdam

Welkom terug!

Na mijn prachtige reis door Zuid Oost Azie is het nu tijd voor een reis door India. Voor mijn werk al een keer Mumbai bezocht wat maar een tipje van de sluier heeft doen lichten. Mijn conclusie was dat ik graag terug wilde, maar dan wel in backpackers-mode.

Samen met Valari wil ik deze reis gaan maken die, as we speak, al in India is en nu haar geboortestreek aan het verkennen is. Over een paar weekjes zal ik bij haar aansluiten in Kochi (het vroegere Cochen) en vanuit daar het zuiden van India verder gaan ontdekken. Deze keer niet maandenlang op reis, maar voor welgeteld vier weken. Desondanks denk ik zeker de moeite waar voor een paar mooie verslagen!

Onderstaand citaat lijkt mij een goed intro van mijn reisverslag:

"The land of dreams and romance, of fabulous wealth and fabulous poverty, of splendour and rags, of palaces and hovels, of famine and pestilence, of genii and giants and Aladdin lamps, of tigers and elephants, the cobra and the jungle, the country of hundred nations and a hundred tongues, of a thousand religions and two million gods, cradle of the human race, birthplace of human speech, mother of history, grandmother of legend, great-grandmother of traditions, whose yesterday's bear date with the modering antiquities for the rest of nations-the one sole country under the sun that is endowed with an imperishable interest for alien prince and alien peasant, for lettered and ignorant, wise and fool, rich and poor, bond and free, the one land that all men desire to see, and having seen once, by even a glimpse, would not give that glimpse for the shows of all the rest of the world combined." - Mark Twain

Het lijkt weer een veelbelovende reis te worden waar ik dan ook ontzettend veel zin in heb! Achter mn computer begint het al te kriebelen en de voorbereidingen zijn al in volle gang (nieuwe backpack inspecteren en uitvinden, double entry visa aanvragen, inentingen checken, medicijnen in huis halen, PADI licence opsnorren etc.). Op 3 december is het zover. Na een avondje Sinterklaasvieren op 2 december met de familie zal ik vanaf Brussel naar Mumbai vliegen en vanaf hier meteen door naar Kochi waar ik Valari zal treffen.

Ik hoop weer een paar mooie verslagen neer te kunnen zetten van alle indrukken die ik in India op ga doen. Nu eerst nog volle kracht vooruit op mn werk om helemaal voldaan op reis te kunnen gaan!

Vol verwachting klopt mijn hart.

  • 11 November 2011 - 14:09

    Joyce:

    Lottie!

    Wat super leuk! Heeel erg veel plezier alvast! Neem goede desinfecteer en ORS mee, dan komt het helemaal goed! ;)

    Ik lees graag al je reisverhalen!

    xxx Joycie

  • 13 November 2011 - 19:04

    Marlies:

    Veel plezier lieverd!

  • 21 November 2011 - 18:37

    Annelies:

    Gezellig om je 2 december nog te zien! Veel plezier met alle voorpret. Ik geloof dat in jou hetzelfde bloed stroomt als in Elise. Avonturen bloed!

  • 05 December 2011 - 14:27

    R:

    En joy met je hakken aan, met een afritsbroek en een Backpack! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Lotte

Actief sinds 22 Maart 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 35589

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 01 April 2014

Enkeltje de wereld rond

03 December 2011 - 29 December 2011

Exploring Colourful India

02 Mei 2009 - 21 Augustus 2009

Mijn reis door Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: