De laatste loodjes... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lotte Houwelingen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 December 2013 | Nederland, Rotterdam

Hi allemaal,

Welkom (terug) op mijn reisblog! Hier zullen de komende 4 maanden reisverslagen te vinden zijn van onze waanzinnig (gewonnen!!) wereldreis. Voor degenen die het niet hebben meegekregen: met wat begon met een fotowedstrijd en eindigde in een ware blog en lobby wedstrijd hebben reismattie Valari en ik een wereldticket gewonnen bij WTC.nl!! Onwerkelijk gevoel als je bedenkt dat het enige dat ik ooit in mijn herinnering heb gewonnen een teddybeer is van de supermarkt aan de overkant van de straat (riekt naar doorgestoken kaart :p).

Voorwaarden WTC.nl: maak mooie foto's en leuke verslagen over je reis. (...) Hmm, dat kan geen probleem zijn als je bedenkt dat we dit op onze andere reizen ook hebben gedaan! Piece of cake? We zijn hierom dus ook te volgen via de blog van World Ticket Center. Mogelijk dat ik hier dus alleen linkjes neerzet naar deze blog toe (volgens mij kun je je niet inschrijven op die website, maar dan krijg je via deze website toch een mailtje in je mailbox dat er weer een nieuw reisverslag is geplaatst!), maar wie weet dat ik af en toe ook wat uit de losse pols hier neerzet (met andere woorden: typen zonder het terug te hoeven lezen ;)).

Kort even de reisroute: zondag zullen we om 14.40 vertrekken van Schiphol op weg naar Myanmar (via Dubai en Bangkok). Gelijk een flinke trip, maar dan zijn we wel meteen bij een mooi startpunt aangekomen. Hier zullen we een week of 3 rondreizen om als volgt een paar mooie drankjes te drinken met oud en nieuw in Bangkok (en misschien ook een koude met J&R, de naar Cambodia geëmigreerde vrienden).

Na een paar dagen vliegen we door naar de Filipijnen voor 3 weken (ratio 'vakantie'-'werk' moet nog bepaald worden) met een paar dagen Hong Kong (groot contrast!) als vervolg. De National Australian Day vieren we graag in Sydney waarna we het paradijsje genaamd Nieuw Zeeland verder onder de loep gaan nemen (met RJ). Na een maand op het verste punt van onze thuisbasis (!!) te hebben doorgebracht gaan we van het ene vulkaan landschap naar de ander: Quito, Ecuador is de volgende bestemming! Samen met Colombia (hier komt Eef ingevlogen!) willen we hier een week of 4 de boel onveilig(er) maken op een van de mooiste stranden in de wereld en de rimboe in trekken als echte amazones. Hoe kun je een reis anders aftoppen dan een weekje New York City (hello Julie) waar we de indrukken een beetje in kunnen laten dalen voor we weer voet aan Nederlandse bodem zetten.

De juiste ingrediënten staan klaar voor een geweldige reis vol avontuur, verassingen, inspirerende momenten en onvergetelijke indrukken. De laastste dingetjes worden geregeld en gepakt. Nog even langs de drogist voor wat shampoo en mini haarlak, nog even een paar kadootjes inpakken voor het Sinterklaasfeest van vanavond, nog even afspreken met lieve dinnetjes om afscheid te nemen.. De paspoorten en visa liggen klaar, wij hebben er zin in!

Hier nog even de eerste blog voor WTC.nl:

Helaas heb ik niet van iedereen persoonlijk afscheid kunnen nemen. Hierbij wens ik iedereen een goede komende tijd toe en hoop jullie in alle goede gezondheid in het nieuwe jaar weer terug te mogen zien!

Lotte

• 06 December 2013 - 12:16

Fam Tak:

heel veel plezier dames.

• 06 December 2013 - 14:18

Jan Buizert:

Heel veel succes, geniet ervan en kom weer heelhuids terug

groeten Jan en Corrie

• 06 December 2013 - 16:26

Maaike De Rover:

Hi Lotte!

Via Facebook beland ik zomaar op je eerste blog :-). Ik wens je een fantastische reis toe en gelukkig ben je op tijd terug voor het volgende Bagger Zeilwknd ;-).

Liefs,
    Maaike

• 09 December 2013 - 08:35

Monique Schaap:

Hoi Lotte,

Zoals je al zei we hebben elkaar geen gedag meer kunnen zeggen, dus hierbij heel veel plezier.
    en ik ben benieuwd naar jullie verslagen.

Groet Monique

• 09 December 2013 - 13:51

Rick Hollen:

Lot en Valari hele goeie reistijd toegewenst! Mooie route!

Neem even contact met me op voordat je naar Ecuador/Colombia toegaat zodat ik nog wat specifieke adviezen kan geven die jullie veiligheid daar vergroten

xx

• 16 December 2013 - 02:22

Maarten En Caroline:

Goede reis, geniet en we bidden dat het een onvergetelijke ervaring gaat worden.
    Liefs vanuit Canada waar we net een flinke sneeuwstorm achter de rug hebben.
    (We gingen op de tractor naar de buren voor supper....)